Ελλάδα: Σε πανελλαδική απεργία διαρκείας κατεβαίνουν οι Μηχανικοί του Δημοσίου μετά από κοινή και ομόφωνη απόφαση της Ομοσπονδίας ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ και της Ομοσπονδίας Πτυχιούχων Μηχανικών (ΠΟΜΗΤΕΔΥ).
Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξεδόθη η απεργία θα διαρκέσει από τη Δευτέρα 22 Ιουνίου έως και την Τρίτη 30 Ιουνίου 2026.
Κατά τη διάρκεια της απεργίας, οι Μηχανικοί θα απέχουν από τη α) συμμετοχή σε επιτροπές και συλλογικά όργανα δημοσίων συμβάσεων και έργων, β) στις διαδικασίες του Μητρώου Μελών Δημοπρασιών (ΜηΜΕΔ), γ) στις λειτουργίες των Υπηρεσιών Δόμησης και του συστήματος e-Άδειες, σε πολεοδομικές και χωροταξικές πράξεις, δ) συμμετοχή σε Συμβούλια Αρχιτεκτονικής, ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α., ΚΕ.ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α., ΚΕ.Σ.Α. και ε)
λοιπά θεσμοθετημένα γνωμοδοτικά και αποφασιστικά όργανα στα οποία συμμετέχουν Μηχανικοί του Δημοσίου.


Σε εξέλιξη βρίσκεται το μεσημέρι της Πέμπτης (25/06) συγκέντρωσης διαμαρτυρίας των Μηχανικών με αντιπροσωπείες από όλη την Ελλάδα έξω από το Υπ. Οικονομικών στην Αθήνα .

Παράλληλα οι Ομοσπονδίες απέστειλαν αίτημα συνάντησης προς τον Υπουργό Οικονομικών κ. Πιερακάκη, τον Υφ. Οικονομικών κ. Πετραλιά και τον αναπληρωτή υπουργό κ. Παπαθανάση.


Τα αιτήματα των Μηχανικών
Όπως επισημαίνεται στην κοινή ανακοίνωση των ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ και ΠΟΜΗΤΕΔΥ οι κινητοποιήσεις εντάσσονται στο ευρύτερο πλαίσιο δράσεων που στόχο έχουν:
-Την απαίτηση δίκαιων αποδοχών για τους Μηχανικούς
-Την ανάδειξη του ρόλου των Μηχανικών στη λειτουργία των Δημόσιων Τεχνικών Υπηρεσιών.
-Την αντίσταση στις πολιτικές απαξίωσης, ιδιωτικοποίησης και υποστελέχωσης.
“Η κινητοποίηση μας έχει στόχο την αναγνώριση της εξειδικευμένης εργασίας των Μηχανικών προς όφελος του αστικού – δομημένου και φυσικού περιβάλλοντος αλλά και της ποιότητας των υποδομών ανά την επικράτεια. Η αναγνώριση αυτή παραμένει μόνο στα λόγια και δεν έχει μετουσιωθεί σε πράξη”.

Οι Μηχανικοί του Δημοσίου τονίζουν επίσης τα προβλήματα που δημιουργεί η δραματική υποστελέχωση ων Δημόσιων Τεχνικών Υπηρεσιών και των Υπηρεσιών Δόμησης, η οποία σε συνδυασμό με τις χαμηλές αποδοχές και τις δυσανάλογες ευθύνες που αναλαμβάνουν οι Μηχανικοί, δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία των υπηρεσιών και στην υλοποίηση με ευθύνη των έργων υποδομών.
Οι Ομοσπονδίες επισημαίνουν την προσπάθεια απαξίωσης και αποδυνάμωσης που συντελείται εδώ και χρόνια αλλά και επισπεύδεται με την μεταφοράς αρμοδιοτήτων των Υπηρεσιών Δόμησης σε φορείς εκτός της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Εκ των αιτημάτων είναι η επαναφορά του Ειδικού Επιδόματος επί του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων για το σύνολο των Διπλωματούχων και Πτυχιούχων Μηχανικών του Δημοσίου, το οποίο έχει θεσπιστεί από την Πολιτεία το 1996, καθώς και η άμεση ενίσχυση των υπηρεσιών με μαζικές μόνιμες προσλήψεις Μηχανικών.

“Απέναντι στην απαξίωση μας, στέλνουμε μήνυμα, ενότητας, αγώνα και συμμετοχής και διεκδικούμε:
(α) Τη στελέχωση των Υπηρεσιών μέσω μόνιμων και σταθερών προσλήψεων και όχι με
Αναπτυξιακούς, ΙΔΟΧ, ιδιώτες κλπ
(β) Τη μη εκχώρηση αρμοδιοτήτων σε ιδιώτες, μόνο ισχυρές Δημόσιες Τεχνικές Υπηρεσίες μπορούν να διασφαλίσουν το Δημόσιο Συμφέρον, να προστατεύσουν το Περιβάλλον και να ικανοποιήσουν τις σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες.
(γ) Τις πραγματικές αυξήσεις στις αποδοχές μας, σύμφωνα με τις διεκδικήσεις μας γιατί χωρίς αυτές είναι αδύνατο να γίνουν οι αναγκαίες προσλήψεις. Ειδικά για το θέμα των integrated master ζητάμε να δοθεί προσθετικά σε όλους τους Μηχανικούς, όπως διεκδικούμε: «Σχετικά με τη μισθολογική αναγνώριση των Integrated Master – Καθολική αναγνώριση τους για όλους τους Μηχανικούς». Είναι προφανές ότι οι «αυξήσεις» των 40 € μεικτά και τα 2ΜΚ των integrated που αφορούν ελάχιστους δε δίνουν καμία λύση.
(δ) Εκτός από την επαναφορά του κλαδικού επιδόματος 7ο /οο ως κίνητρο προσέλκυσης νέων επιστημόνων, διεκδικούμε την πλήρη Μισθολογική αναγνώριση της προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα αλλά και την αποζημίωση για τη συμμετοχή μας σε Επιτροπές.
(ε) Την κατάργηση του Πειθαρχικού Νόμου που κινδυνεύει να οδηγήσει στην απόλυση δεκάδες συναδέλφους μας που θα βρεθούν άδικα κατηγορούμενοι στα πλαίσια άσκησης των υπηρεσιακών τους καθηκόντων και την ουσιαστική Νομική κάλυψη και προστασία των Δημοσίων Υπαλλήλων Μηχανικών
(στ) Όχι στην διάλυση των Υ.ΔΟΜ. μέσω της ενσωμάτωσης τους στο Κτηματολόγιο, όπως αναλυτικά αναφέρουμε στη σχετική μας ανακοίνωση «Δημόσια, ισχυρή, ενιαία Πολεοδομία – Συνταγματική θωράκιση, όχι αποδόμηση»
(ζ) Την εκκαθάριση του υπόλοιπου 20% του Αποθεματικού του πόρου 6ο/οο.

Εξώδικο των Ομοσπονδιών στα Υπουργεία Οικονομίας, Εσωτερικών, Περιβάλλοντος και Υποδομών
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών (Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.) και η Πανελληνία Ομοσπονδία Μηχανικών Τεχνολογικής Εκπαίδευσης Δημοσίων
Υπαλλήλων (Π.Ο.ΜΗ.Τ.Ε.Δ.Υ απέστειλαν εξώδικο στα Υπουργεία Οικονομίας, Εσωτερικών, Περιβάλλοντος και Υποδομών, με κοινοποίηση στην Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος και στην Ένωση Περιφερειών Ελλάδος.